Jak co roku pod koniec czerwca, branża bowlingowa
spotyka się na corocznym BOWL EXPO. Przez wiele lat, spotkanie to organizowane
było w system 2 letnim w Las Vegas i Orlando na przemian. Ostatnie 2 lata, ze
względu na otwarcie nowego muzeum bowlingu w USA, imprezę przeniesiono do
innych miast. Nie cieszyły się one jednak duży zainteresowaniem. Powrócono więc
w tym roku do wypracowanej koncepcji w Las Vegas. Ciekawe miejsce, niezliczona
ilość hoteli, imprez kulturalnych i atrakcji spowodowało, ponowne oblężenie tej
najważniejszej światowej imprezy branży bowlingowej. Przez kilka dni odbywały
się spotkania z firmami, producentami oraz wykłady i prelekcje przeznaczone dla
działaczy bowlingowych.
Najciekawszą częścią dla operatorów
centrów bowlingowych jest jak zawsze wystawa sprzętu. W tym roku odbyła się we
środę i w czwartek na terenie Centrum Wystawienniczego w Las Vegas. Od samego
rana można było zaobserwować kolejkę do wejścia na teren wystawy. Wielu Gości
posiadało imienne zaproszenia od producentów sprzętu i oni wchodzili bez
wypełniania zgłoszeń.
Po wejściu na teren jednej z hal, gdzie
odbywała się wystawa, można było już od samego wejścia zauważyć dużą frekwencję.
Wielu gości spoza USA, praktycznie z całego Świata choć większość pochodziła z
terenu USA. Wszyscy wystawcy zlokalizowani byli w jednej olbrzymiej hali i jak
nam się wydaje, bardzo pilnowali, aby ich stoiska nie sąsiadowały z
bezpośrednią konkurencją.
Największa frekwencja i zainteresowanie
panowały na stoisku firmy KEGEL USA, najbardziej renomowanego producenta maszyn
do mycia i oliwienia torów. Pomimo, iż na stoisku było ponad 15 osób obsługi
trzeba było długo czekać na osobę która mogła przedstawić najnowszy produkt –
maszynę FLEX. Jak informowali pracownicy tej firmy maszyna ta, to nowa era w
przygotowywaniu torów do gry. FLEX zastąpi dotychczasowe wszystkie maszyny
natryskowe i będzie produkowany w kilku wariantach.
·
Pierwsza
rewolucyjna zmiana to wymienne wkłady z olejami do torów. Do maszyny montuje
się 2 zbiorniku z olejem. Maszyna może więc jednocześnie smarować tory 2 olejami,
wprowadzając nowe standardy smarowania,
·
Druga
zmiana to 2 zbiorniki na płyn do mycia. W jednym jest woda a w drugim
koncentrat i maszyna sama miesza te składniki wg programu. Możemy uzyskać więc
różne i zawsze takie same warunki po umyciu na tarach.
·
Trzecia
zmiana, to ruchomy wałek czyszczący. Można nim sterować szybkość, przez co
zmieniamy stan po wyczyszczeniu i smarowaniu torów.
·
4
kolory maszyn: czarny, biały, czerwony i granatowy,
·
3
różne akumulatory do wyboru do 44, 92 lub 144 torów,
·
Dla
chętnych zasilanie maszyny poprzez kabel prądowy w czasie pracy na torach.
Maszyna pojawi się do kupienia pod
koniec sierpnia już w Europie z dostawą do klienta we wrześniu i wtedy też
poznamy europejskie ceny. Polska to dla nas bardzo ważny kraj. Jest tu dużo naszych maszyn i chcemy aby polscy zawodnicy grali na najlepszych smarowaniach. Będziemy pomagali to wdrażać - powiedział właściciel Firmy KEGEL USA.
Mateusz Zieliński - GEMAX Group & Johnathan Devis - właściciel KEGEL USA
Największą jednak naszym zdaniem
niespodzianką był fakt, iż na targach było najwięcej ekspozycji w branży
bowlingowej kręgielni z maszynami sznurowymi. Tu swoje działające produkty
wystawiały Firmy QubicaAMF, gdzie zainteresowanie było największe oraz
producenci niemieccy z Funkiem na czele. Nawet taka Firma ja US Bowling
prezentowała wyłącznie maszyny sznurowe. Widać wyraźnie bardzo duży nawrot
klientów- operatorów nastawionych na rekreację w kierunku maszyn sznurowych. Są
bardzo łatwe w obsłudze i prawie zerowy serwis. Z uzyskanych informacji na
targach, każdy z nich przyjął po kilkadziesiąt zamówień na tory z takimi
maszynami. Oczywiście duże stoisko posiadała Firma Brunswick ale daleko było jej
do frekwencji na stoisku QAMF. Gdzieś na Sali przy stoliku z prospektami
siedzieli przedstawiciele VIA. Natomiast niespodzianką było zniknięcie z rynku
Firmy SWITCH, która jak się mówiło w kuluarach ze względu na brak
zainteresowania klientów zamyka swoje oddziały i schodzi z rynku.
Nie brakowało na targach producentów
innego sprzętu jak VISE czy TURBO oraz producentów innych niezbędnych do
prowadzenia kręgielni akcesoriów czy wyposażenia: meble, nagłośnienie,
sterowania itp. Były również stoiska małe raczej marginalne z drobnymi ofertami
reklamowymi, aranżacyjnymi, projektowymi itp. Najciekawsze stoisko z poza
branży miała coca-cola z najnowszym automatem do sprzedaży napojów. Na
monitorze można było wybrać sobie dowolny napój coca-coli a było ich prawie 20
choć w Polsce znanych jest ok. 10 a następnie każdy można było sobie nalać w
jednym z co najmniej kilku smakach. I tak fanta o smaku wiśniowym np. była
całkiem niezła.