Środa
25 czerwca 2014 roku, to dzień rozpoczęcia najważniejszej dla zawodników i
producentów sprzętu bowlingowego części BOWL EXPO 2014. Przez 2 dni na terenach
wystawowych Orange Center w Orlando, odbywa się prezentacja nowości oraz
trendów, które będą obowiązywać w sezonie 2014/2015 na torach kręgielni.
Wszyscy najważniejsi producenci sprzętu bowlingowego są jak co roku obecni.
Po
kilku latach kryzysu, zapaliło się małe zielone światełko. Już na pierwszy rzut
oka widać zmiany na rynku. Dobre i bardzo dobre firmy się konsolidują i
wyraźnie wyprzedzają konkurencję. Z rynku zniknęły znane firmy, które nie
wytrzymały konkurencji. Przykładem jest Firma „Switch”. Po ogłoszeniu bankructwa
w 2013 roku jest już nieobecna, choć co roku prezentowała swoje produkty na
dużą skalę. Aktualna oferta firmy „VIA” z Chin to kilka metrów kwadratowych,
widać wyraźnie odchodzenie klientów od firm z przeciętnym poziomem technicznym
oferowanych produktów.
Kilka
znanych firm jeszcze 5 lat temu, prezentuje się na bardzo małej powierzchni i
ich rozmach i prezencja, gdzieś się zapodziały. To oznaka kryzysu. Duże znane
firmy o międzynarodowej reputacji, przejmują rynek i rozkwitają na coraz to
większą skalę. Widać to po stoiskach a przede wszystkich ilości
zainteresowanych osób, stojących w kolejkach aby móc porozmawiać z obsługą.
Tłok jak zwykle panuje nieprzerwanie na stoisku Firmy „STORM”. Firma ta aby
wyjść naprzeciw dużemu zainteresowaniu klientów, uruchomiła radio stoiskowe.
Teraz każdy na Świecie za pomocą tego radia, może 0n-line zapoznać się z ofertą
za pośrednictwem stroiny internetowej firmy Storm. Relacja na żywo, wywiady z
najlepszymi zawodnikami, spotkania z działaczami, pozwalają na choć małą namiastkę
bycia na tej najważniejszej imprezie. Firma „KEGEL”, oblężona klientami ze
wszystkich stron prezentowanych maszyn do mycia i oliwienia torów. Aby na
chwilę porozmawiać z pracownikami, najlepiej wybrać się do bufetu targowego. W
czasie przerwy na kawę, można tam się przywitać i trochę spokojnie porozmawiać,
jeśli się zna tych najlepszych twórców maszyn.
Bardzo duże stoisko grupy „EBONITE”
przyciąga swoim rozmachem oraz dużą ilością najlepszych na Świecie zawodników,
grających w barwach poszczególnych marek.
Nadspodziewanie duży tłok panuje na
stoisku Firmy QubicaAMF. Nowości tej firmy przyciągają wielu zainteresowanych.
Jest naprawdę na co popatrzeć.
Dużym
stoiskiem może się pochwalić również Brunswick. Duże stoisko ale klientów i
zainteresowanych osób jakby mniej. Dexter, prezentuje swoje buty na wyjątkowo
dużym stoisku. Nie brak na nim tegorocznych nowości. Można również zobaczyć
buty „Storm”, których firma Dexter jest producentem. Powyższe firmy to „motory”
tegorocznego Bowl Expo. Nie brakuje wielu znanych firm takich jak VISE, czy
innych mniejszych: Motiv, Global900, US Bowling.
To
prezentacja dla klientów z całego Świata. Widać wiele osób mówiących w
przeróżnych językach z odległych państw. Najważniejsze jednak rozmowy odbywają
się poza wystawą. Już od poniedziałku rana każda firma ma zajęty kalendarz na cały dzień od spotkań. Spotkania te organizowane są w różnych miejscach.
Najczęściej w zaciszu hotelowych sal, gdzie zakwaterowane są poszczególne Firmy.
To tam negocjuje się warunki współpracy na przyszłość. Minie trochę czasu,
niczym dowiemy się kto i z kim nawiązał współpracę i na jakich zasadach. Jedno
jest pewne. Jeśli chce się w tej branży coś osiągnąć, trzeba na BOWL EXPO przyjeżdżać.
To tu zapadają wszystkie najważniejsze decyzje.
Jakie
będą trendy i nowości u najlepszych w Firmie STORM oraz DEXTER, postaramy się
napisać w następnym artykule. Zapraszamy jutro.